next mail playknop ausgoinglink videoplay EN NL quote info_black-11px info_black-14px info_white-11px info_white-14px star_half ig in sc slide twitter marker search facebook whatsapp stripes check star close_fill small_arrow_right big_arrow call chevron_down clock close hamburger play ticket user remove add faq camera play
ma
11
okt
15:30 - 23:00
di
12
okt
15:30 - 23:00
wo
13
okt
12:30 - 23:00
do
14
okt
15:30 - 23:00
vr
15
okt
15:30 - 00:00
za
16
okt
09:30 - 00:00
zo
17
okt
09:30 - 23:00
Nieuws -
Oud Salesmanager Marloes Moes: “Wij geven meer dan gasten verwachten”

Een advertentie in de krant voor ‘Chef Kartbaan’ trok 19 jaar geleden de aandacht van Salesmanager Marloes Moes. “Een dame op de kartbaan? Waarom niet! Ik hou van snelheid en rijden.”

In de pitstraat kwam ze uiteindelijk nooit terecht, maar dat het een match was, is met 19 jaar werkervaring op de teller overduidelijk. Marloes: “Ik ben met DeFabrique meegegroeid. Tot aan mijn huidige functie heb ik nooit stilgestaan. Het is vooral de afwisseling en kansen krijgen waardoor ik hier zo lang heb gewerkt.”

OVER MARLOES MOES
Een stoere dame die wel van actie houdt, dat is Marloes (42). Ze ervaart vrijheid en adrenaline tijdens het motorrijden of tijdens een rondje mountainbiken door de bossen van Zeist. Handbal is helemaal haar sport en samen met haar man Michiel is ze de trotse ouders van Guido (12) en Claudia (10).

“We maken van elke aanvraag een evenement”

KLEIN, MAAR FIJN
Dus: terug naar het begin. Uiteindelijk kwam deze 22-jarige ‘chick’ terecht in Het Ketelhuis. Tappen achter de bar en kletsen met de gasten. Al snel stapte Marloes over naar de evenementen. Leuk om te weten: in deze periode heette de hele locatie DeFabrique. Pas tien jaar later werd het leisurecentrum de Kartfabrique geboren. “In de beginjaren was het team heel klein. Je bouwde een evenement op, draaide het en bouwde het vervolgens weer samen af. Het contrast tussen een studentengala in de avond en de volgende ochtend mannen in pak ontvangen op een congres was grappig.” Lachend voegt ze toe: “Ik heb vooral genoten van de plekken waar ik het hardst heb gewerkt. Ik ben een doener!”

“Een bezoek aan de Kartfabrique is een beleving die van alle kanten klopt”

WERKPLEZIER
“Ik heb vooral lol beleefd op de heftruck. Vroeger waren er nog geen vaste verwarmingen dus moesten we dieselkachels aftanken en verplaatsen. Dat was een flink karwei en soms moest je met een paar man op de achterkant van de truck staan om in balans te blijven.” In deze jaren vonden er ook veel circuitevenementen plaats. “Dat waren altijd dagen waarop iedereen wilde werken. Samen de hele dag knallen! En vooral met een lach van oor tot oor rondlopen als alles goed ging.”

GROTER & GROTER
De jaren verstreken en DeFabrique groeide. “In 2004 startte ik met draaiboeken maken, bestellingen doen, roosteren en weekoverzichten maken.” Lachend zegt Marloes: “Dat gebeurde allemaal nog in Excel en Word! Soms kwam je om in de printjes en de zoveelste aangepaste versie van een draaiboek.” Ondanks de kantoortaken waren de Race Night – voorloper van Race Academy – en uursraces vaste prik voor Marloes. “Ik reed zelf regelmatig mee en ik heb hier zelfs mijn man leren kennen!” Dat is nog eens speeddaten!

“De Kartfabrique staat nooit stil”

ULTIEME BELEVING
In 2009 startte de Salesafdeling. “We verkochten kartarrangementen en ook externe activiteiten zoals stunten, schermen en percussie. Toen we groter werden zijn we daarmee gestopt. We kregen er immers zelf nieuwe activiteiten bij: lasergamen en later Prison Island. Zo breidden de arrangementen zich ook uit. Marloes: “Van hoe we begonnen tot nu: we maken van elke aanvraag een evenement. Of er nou 5 of 500 gasten komen: iedereen is even belangrijk. Het totaalplaatje voor de gast moet gewoon kloppen. De Kartfabrique onderscheidt zich in gastvrijheid en kwaliteit. Daar wordt veel in geïnvesteerd, maar daar komen gasten echt voor terug. Neem bijvoorbeeld terugkerende evenementen als de ISP kartcompetitie of ING die alleen bij ons wil racen, dat is geweldig! We blijven onze producten optimaliseren en luisteren naar gasten om te blijven verbeteren. We rammen de hele dag met z’n allen om de service zo hoog mogelijk te houden. Dat we ons onderscheiden van andere kartbanen komt ook echt door de link die wij hebben met evenementen. Een bezoek aan de Kartfabrique is een beleving die van alle kanten klopt.”

BOOMING BUSINESS
Lachend zegt Marloes: “Ik ben hier ook echt opgegroeid met het motto: eerst verkopen, dan oplossen! We leerden creatief denken, net afwijken van de standaard. Je werd altijd vrijgelaten. Er werd meegeven dat er altijd wel een oplossing te vinden was als je maar goed naar de wensen van de opdrachtgever luistert. Als je weet waar je moet eindigen, kan je met veel dingen spelen.” Een drive die ook later goed van pas kwam toen de Salesafdeling bruiloften begon te verkopen in Silo 61 en Silo 0. “Silo 61 is ook echt mijn favoriete ruimte. Hier hebben mooie evenementen plaatsgevonden en ik heb er mijn eigen trouwfeest gegeven.” Door de jaren heen veranderde het takenpakket van Marloes op de Salesafdeling. “Ik heb ontzettend veel gedaan, geleerd en kennis kunnen overbrengen op anderen.” Toen in 2015 Prison Island opende werd de Kartfabrique nog drukker en de ontwikkeling van het boekingssysteem BRIQ zorgt nog steeds voor een recordaantal bezoekers per dag. “De Kartfabrique voelt echt als een kindje, wat ik heb helpen opbouwen en zien groeien tot waar het nu staat.”

CONSTANT PIEKEN
Was 2015 de belangrijkste mijlpaal voor de Kartfabrique? Nee! Marloes: “Sowieso ook het 10-jarig bestaan, dat werd groots gevierd. Maar eigenlijk maakt de Kartfabrique steeds pieken. We staan nooit stil. Dat weet de familie maar al te goed: stilstaan is achteruitgang. Ook in tijden van crisis investeren zij om er nog sterker uit te komen. Ze staan altijd open voor nieuwe dingen, ook als het uiteindelijk misschien niet werkt. Dat is echt hun kracht!”

“Ik heb vooral genoten van de plekken waar ik het hardst heb gewerkt”

SAMEN STERKER
Wat Marloes het personeel wil meegeven? “Ik hoop vooral dat het nog zoveel mooier en beter gaat zijn dan het nu al is. Ik geloof dat we – net als in 2008 – sterker uit de crisis gaan komen, ongeacht het team wat er staat. Elke afdeling neemt zoveel verantwoordelijk om het product zo goed mogelijk neer te zetten, dat is mooi om te zien. De familie van Eck kennende komen er snel weer verrassende concepten aan!”