next mail playknop ausgoinglink videoplay EN NL quote info_black-11px info_black-14px info_white-11px info_white-14px star_half ig in sc slide twitter marker search facebook whatsapp stripes check star close_fill small_arrow_right big_arrow call chevron_down clock close hamburger play ticket user remove add faq camera play
ma
28
nov
15:30 - 23:00
di
29
nov
15:30 - 23:00
wo
30
nov
12:30 - 23:00
do
1
dec
15:30 - 23:00
vr
2
dec
15:30 - 23:59
za
3
dec
09:30 - 00:00
zo
4
dec
09:30 - 23:00
Nieuws -
Horecamanager Roy: ‘Ons hele team wil vol gas vooruit’

Begin dit jaar ruilde Roy Berkien de Mcflurry's, hamburgers en grote gele M in voor een industriële locatie met scheurende karts, drie restaurants en heel veel gasten. "Ik wilde mij volledig focussen op de beleving van de gast. Als Horecamanager bij de Kartfabrique leer ik elke dag bij."

Over Roy Berkien

Naast een fanatieke karter is Roy (26) sociaal en sportief. Ooit begon hij aan een studie Optometrie, maar dat bleek niet de juiste keuze. Uiteindelijk ging hij als medewerker aan de slag bij McDonald’s. Hij volgde intern cursussen over de onderwerpen: communicatie, management en restaurant. Na vier jaar was het tijd voor de volgende stap. Sinds mei dit jaar is Roy met veel plezier en enthousiasme Horecamanager bij de Kartfabrique.

Horecamanager van het Ketelhuis

Roy werkt nu vijf maanden als Horecamanager bij de Kartfabrique. “Ik ben verantwoordelijk voor de horeca”. Van bestellingen doorvoeren tot het aansturen van het personeel, en van roosters maken tot nieuwe mensen aannemen en opleiden: Roy regelt het, zodat iedereen fijn zijn werk kan doen.

“Mijn werkweek bestaat uit afwisselende diensten”, vertelt Roy. In het begin van de week is hij vooral te vinden op kantoor om de werkroosters te maken, bestelling door te voeren en de vorige werkweek te evalueren met het kantoorteam. De rest van de week vind je hem op de vloer van de Kartfabrique om collega’s te ondersteunen. Roy zorgt ervoor dat alles in goede banen wordt geleid: “ik overleg met contactpersonen van grotere groepen en samen nemen we bijzonderheden van hun reservering door, bijvoorbeeld allergieën voor het diner s’ avonds.” Hij lost problemen op, verwerkt feedback van de gast en is de communicatielijn tussen de keuken en grote groepen gasten. Divers werk zul je denken, maar Roy vindt dit juist fijn: “Ik hou van de afwisseling, de drukte en de uitdaging van dit werk”. 

À la kart

Roy vertelt: “Toen ik hier begon, vond ik het menu iets te beperkt. Ik wilde het menu meer uitbreiden en gasten meer keuze bieden.” Ook wilde Roy het nieuwe menu praktischer inrichten voor grotere groepen. Met behulp van evaluatieformulieren is het nieuwe menu voor groepen ontstaan. Sinds begin oktober is er een nieuw menu in grand café Het Ketelhuis.

Het à la kart menu en het groepsmenu zijn allebei gericht op American BBQ style gerechten. Binnen deze stijl zijn nu meer vegetarische gerechten toegevoegd, maar ook verschillende soorten kapsalons en natuurlijk nog de oude vertrouwde kip- en rundvleesburgers. Het nieuwe groepsmenu bestaat uit drie verschillende menu’s waar de gast uit kan kiezen.

Wat gaat de toekomst brengen?

Roy wil er eerst voor zorgen dat de werkzaamheden binnen het restaurant vloeiend blijven lopen, dat collega’s goed op elkaar zijn ingespeeld en gasten de juiste service krijgen. Ook wil hij nieuwe collega’s opleiden om stappen te gaan maken binnen de organisatie. “Ons team bestaat uit harde werkers die er niet vies van zijn om een stapje extra te zetten”, zegt Roy. Hij is er trots op dat er bij de Kartfabrique veel aandacht besteed wordt aan de ‘kleine’ dingen, die uiteindelijk zo belangrijk zijn. Roy vertelt: “Van buitenaf heb je niet door dat er zo’n organisatie achter zit om alles geregeld te krijgen om de gasten de aandacht te geven die ze verdienen. Iedereen is op een professionele manier bezig met hun werk, wat ik gaaf vind om te zien”. 

Wil jij het nieuwe menu komen proeven? Bekijk hem vast hier en boek direct met je favoriete activiteit. Liever Roy’s collega worden? Bekijk de vacatures.