Verhalen uit de pits – Ongeopende post

Hajee is al jaren werkzaam in de kartsport en tevens verantwoordelijk voor alle techniek bij de Kartfabrique. Hij zorgt ervoor dat de karts van de Kartfabrique in topconditie zijn en blijven. Met zijn ruime ervaring kent hij talloze anekdotes uit de kartsport die hij graag met ons wilt delen.

Een harde werker
Mijn vroegere werkgever was een begenadigde constructeur en maakte lange dagen in zijn werkplaats met denken en doen… veel doen. Soms moest er wel eens een nachtje worden doorgehaald als er in de aanloop naar een wedstrijd toch nog technische problemen waren, of er was op het naburig kartcircuitje tijdens het proefrijden iets misgegaan met de allerlaatste modificatie die je in dat geval achteraf beter maar niet had kunnen uitvoeren.

Continue productverbetering
Bij karting en ook andere niet aan de racerij gerelateerde sporten is continue productverbetering absolute noodzaak voor succes, want de concurrentie ligt altijd op de loer. Mijn werkgever was altijd aan het vernieuwen of verbeteren, wat niet altijd iets opleverde, en zo bleef de cirkel rond.  Ja, daar ging en gaat ook heden ten dagen nog veel tijd aan verloren en dat kwam in zijn geval niet ten goede van de administratieve kant van de bedrijfsvoering, want juist die had bij hem zeker niet de voorkeur en al helemaal geen prioriteit.

Een puinhoop op kantoor
Zo opgeruimd de werkplaats soms kon zijn, zo’n zootje was het altijd in het veel te kleine kantoortje. Het kantoor lag vol met stapels deels ongeopende post, Engelse autosportbladen en kart magazines uit de hele wereld. Tussen al die ongeopende post, bladen en magazines zwierven nog eens stapels facturen, tekeningen en schetsen van eventueel te construeren onderdelen of van een volledig nieuwe chassis. Ondanks de chaos op het kantoor wist hij wel alles nog precies terug te vinden.

Formel K wedstrijd
Na een drukke week van voorbereiding werd er vrijdagochtend ingeladen om af te reizen naar Zuid-Duitsland voor de Formel K wedstrijd die dat weekend zou plaatsvinden. De ruim 600 kilometers werden zonder problemen overwonnen, alleen bij aankomst trof men een totaal leeg circuit…

Miscommunicatie
De uitbater van het baantje reageerde zeer verbaasd. “Ich hab innen fur zwei wochen unbedingt ein brief geshickt”, verontschuldigde hij zich. De man vertelde dat het evenement wegens een tekort aan inschrijvingen een week was verschoven. Ik zal u de reactie van mijn werkgever besparen die bleef ontkennen een dergelijke brief te hebben ontvangen, maar volgens mij is het daarna nooit meer hetzelfde geweest op het zo onschuldige circuitje daar in het rustige zuiden .

Nog altijd een chaos
Bij thuiskomst stormde mijn werkgever allereerst naar het kantoor omdat hij er blijkbaar toch niet van overtuigd was dat hij die brief daadwerkelijk had ontvangen. Tot zijn spijt viste hij het ongeopende exemplaar met daarin de annulering uit de stapel met deels ongeopende post. Ik heb nooit het idee gehad dat hij er iets van had geleerd. De situatie in het kantoortje bleef na het retourtje Duitsland nog altijd zoals het was… een chaos.

Van deze tijd
Gelukkig hebben we nu mobiële telefonie en internet en dat voorkomt natuurlijk een hoop narigheid, maar ongeopende post bestaat nog steeds.

Voortgang Bio-Ethanol
Bij Ons Op Wielen: karten
Betalingsmogelijkheden
Reviews
Kartfabrique